Twoje pomysły nie muszą być wcale złe albo niemożliwe do spełniania. Często zniechęcasz się do nich jeszcze zanim wprowadzisz je w życie, bo w nie nie wierzysz. Rozwiązaniem tego problemu może być podzielenie się nimi z bliskimi, na przykład znajomymi. W ten sposób możesz skonfrontować swoje pomysły i dowiedzieć się, co myślą o nich osoby, których zdanie naprawdę dobie cenisz.

Pomogą znaleźć Ci błędy w projekcie

Bliskie osoby mogą pomóc Ci spojrzeć na projekt z innej strony. Tak to już jest, że będąc twórcą czegoś, możesz nie zauważać jego wad. Ludzie, którzy zapoznają się z tym po raz pierwszy, nie tylko nie są do niego przywiązani emocjonalnie, ale też nie mają poczucia, że włożyli w niego wystarczającą ilość pracy.

Osoby z zewnątrz łatwiej wyłapią ewentualna błędy i podpowiedzą Ci, co jest napisane zbyt fachowym językiem, które części są za długie, a które powinieneś jeszcze rozwijać. W ten sposób będziesz wiedział, które części twojego pomysłu są naprawdę atrakcyjne, a nad którymi musisz jeszcze popracować.

Podsuną Ci nowe pomysły

Osoby z zewnątrz mogą podsunąć Ci świeży i genialny pomysł. To dlatego, że mają głowę wolną od ostatecznego pomysłu, który Ty posiadasz. Nie są skupieni na jednym konkretnym rozwiązaniu, mogą więc pomóc Ci rozważyć nowe możliwości. Kiedy twoi bliscy chcą wprowadzić do pomysłu jakieś zmiany, nie obrażaj się, że wypaczają twoją wizję albo nie rozumieją, o co Ci chodzi.

Bardzo często ktoś poprzez podsuwanie Ci nowych pomysłów stara Ci się zakomunikować, co jego zdaniem zostało zrobione przez Ciebie źle. Słuchaj takich rad i postaraj się wyciągać z nich wnioski, które usprawnią twój projekt.

Pomogą Ci dotrzeć do innych osób

Im więcej osób dowie się o twoim pomyśle i poczuje, że jest dobry, tym więcej nowych osób zostanie nim zainteresowany. Kiedy twoi bliscy poczują się częścią projektu, bo pozwoliłeś im go ocenić i wprowadzić swoje poprawki, chętniej zaczną mówić o tym swoim znajomym czy rodzinie.

W ten sposób zaczynasz tworzyć siatkę kontaktów. Nigdy nie wiesz, czy twój kuzyn nie zna kogoś, kto mógłby pomóc Ci urządzić lokal albo zostać inwestorem. Im więcej osób powiadomisz o swoich pomysłach, tym większa szansa, że ktoś z nich pomoże Ci pozyskać cenne kontakty, które ułatwią wprowadzanie twojej wizji w życie.