Zajęcia z gotowania

Wiele osób chce nauczyć się tańczyć, grać na jakimś instrumencie, mówić w jakimś języku, oczywiście jest też wielu, którzy chcą poprawić swoje techniki kulinarne i nauczyć się przyrządzać nowe potrawy. Dlatego pomysł oferowania zajęć z gotowania może stać się udanym biznesem. Oczywiście nie wystarczy być dobrym kucharzem, ale trzeba mieć pewne umiejętności dydaktyczne i dobry kontakt z ludźmi, by cierpliwie uczyć ich, jak przygotować dane specjały i potrawy.

Szef kuchni w domu

Chcesz urządzić wyjątkowy wieczór ze swoim partnerem lub zaprosić znajomych na specjalną, prywatną imprezę? Warto wiedzieć, że obecnie niektórzy szefowie kuchni oferują usługę kucharza domowego. Konkretnie, kupują wszystko, czego potrzebujesz na kolację (lub obiad), i przychodzą do Twojego domu, aby wszystko przygotować. Dzięki temu możesz cieszyć się wspaniałymi wrażeniami z posiłków bez wychodzenia z domu. Dla szefa kuchni może to być ciekawa okazja biznesowa, której zaletą jest to, że nie wymaga dużych inwestycji początkowych. Co bardziej skomplikowane, w tym przypadku, to zaistnienie w reklamę i posiadanie wystarczającej sieci kontaktów, aby mieć wystarczający wolumen pracy i dochodową działalność.

Sprzedaż żywności na wynos

W dużych miastach jest to koncepcja, która bardzo dobrze się sprawdza, zarówno w tygodniu, jak i w weekendy. Są to lokale, które przygotowują tradycyjne jedzenie na wynos. Klientami są osoby, które nie chcą gotować i chcą zjeść coś dobrej jakości w cenie niższej niż w restauracji. Jest to ekonomiczna i praktyczna alternatywa. Często jest to prawie tak samo tanie jak gotowanie w domu. Dobrym pomysłem jest również sprzedaż chleba pod same drzwi.

Food truck

Jeśli potrafisz gotować i nie chcesz zbyt długo przebywać w jednym miejscu, możesz rozważyć food trucka. Stały się one ostatnio bardzo modne, a Ty możesz brać udział w wielu imprezach i targach kulinarnych, podróżując po swoim regionie, a jednocześnie możesz cieszyć się swoją pasją do gotowania.

Prowadzenie bloga o jedzeniu

Przytaczam to jako możliwość, choć prawda jest taka, że jest to już bardzo konkurencyjna nisza rynkowa i nie jest łatwo się wyróżnić. Gdyby jednak udało Ci się opublikować ciekawe treści, np. filmiki z przepisami, mógłbyś dotrzeć do interesującej publiczności, której mógłbyś sprzedać jakieś produkty i usługi, np. książki z przepisami, kursy online czy nawet kursy face-to-face (i tak wrócimy do poprzedniego pomysłu).